Recursos per a artistes a Internet (arts plàstiques i música)

concert-audience

Ser artista, viure del teu art i no “morir” en l’intent és possible? Dedicar-se professionalment al món de l’art sempre ha estat complicat, ara però, Internet obre nous finestres, camins i expectatives. T’expliquem de quines opcions disposes

Si sou d’aquest col·lectiu segur que en algun moment de la vostra infància vau dir “mare vull ser artista” enlluernats per la fama, la llum i els focus que apunten als més coneguts. Però el món de l’art i de la cultura en la nostra societat continua estant infravalorat i, malauradament, encara ocupa un rol secundari. Un món totalment fora de la llei de l’oferta i la demanda i a cavall entre la incertesa i la bohèmia. Per a alguns, és més una cosa de bojos que de genis i, per a altres, un producte elitista per a rics.

Per tant, cal una forta vocació a més de la vostra creativitat per viure (o sobreviure) en un sector on es depèn tant de la subjectivitat i dels gustos de les persones. Cap ofici està tan sotmès al judici de la col·lectivitat com el dels artistes.

rentreeDel mercat de proximitat al mercat global
Abans de l’arribada d’Internet, donar-se a conèixer, moure les obres fins arribar a vendre-les era una tasca realment feixuga i amb moltes limitacions inicials: anar amunt i avall amb els portafolis, mostres, demos o maquetes, o sol·licitar per correu postal entrevistes presencials amb entitats, organismes o empreses de l’àmbit artístic corresponent.

Amb Internet s’obren noves vies d’exploració i nous canals de difusió amb que tenen la immediatesa com a bandera. La xarxa ens permet fer un salt qualitatiu i quantitatiu, d’un mercat més local a un mercat global. Qualsevol persona, entitat, galerista o empresa pot veure les vostres creacions des de qualsevol lloc del planeta i a qualsevol hora. I a més, pot permetre la seva venda d’una forma més directa, al marge dels circuits i sistemes convencionals.

És evident que un dels primers recursos que es poden utilitzar per difondre el vostre art són les xarxes socials: Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Pinterest… Hi ha altres plataformes i eines però, encara més especialitzades i sectorials, amb les quals podreu donar-vos a conèixer, difondre o vendre les vostres obres i, fins i tot, emetre en “streaming” tot el procés de creació.

En l’àmbit d’arts plàstiques
Twitch Creative és un portal on els artistes poden retransmetre en directe la creació de les seves obres i, fins i tot, interactuar amb els espectadors/es. Està obert a qualsevol camp de la creació artística: il•lustració, animació, dibuix, escultura, pintura, música i, fins i tot, programació.

Picarto TV és també un portal per retransmetre en directe les creacions artístiques de dibuixants i dissenyadors. Sobretot en l’àmbit del còmic, l’anime i el manga.

DeviantArt acull una de les comunitats internacionals d’artistes a Internet. És una finestra ideal on les/les artistes poden ensenyar les seves obres i aprofitar les possibilitats que ofereix la xarxa. Acull tots els àmbits de la creació, però sobretot, els àmbits de la fotografia, disseny gràfic, dibuix i pintura.

Artinpocket és a la vegada una comunitat i xarxa social d’artistes amb l’objectiu de difondre, promoure i vendre les seves obres. El registre és gratuït i s’adreça a artistes dels camps de la pintura, l’escultura, les arts gràfiques i la fotografia.

Per cert, si voleu vendre els vostres treballs fotogràfics, podeu consultar aquests consells per a fotògrafs que mostren els seus treball a les xarxes socials (blog xatakafoto).

The Art Boulevard és un portal de caràcter multidisciplinar on els artistes poden difondre la seva obra i també entrar en contacte amb agents de la indústria cultural.

Artelista és un portal totalment gratuït, per vendre o comprar art que s’adreça a particulars.

En l’àmbit musical
Bandcamp for Artists és un lloc web que fa d’intermediari perquè els artistes musicals puguin vendre la seva obra directament a Internet. La major part dels beneficis és per als músics i ofereix unes condicions millors que iTunes o Spotify.

Soundcloud és una plataforma en línia per donar a conèixer músics novells i augmentar la seva presència a la xarxa. Està perfectament integrada amb les principals xarxes socials.

Nimbit és una plataforma en línia de difusió, adreçada als músics, que ofereix també la  possibilitat de vendre les seves creacions musicals.

Creanauta és un servei que s’encarrega de pujar i distribuir tot el material que un músic o grup vulgui tenir a Internet. És un servei de pagament, però estalvia molta feina que haurien de fer els músics per estar presents a la xarxa, així com per vendre les seves obres.

Tunecore distribueix la vostra música a totes les plataformes de “streaming” cobrant per compres o reproduccions.

Spotify també cobra i paga per reproduccions, i paga el 70% del benefici a l’artista.

A banda de tots aquests recursos, si us queda temps i teniu coneixements informàtics, també podeu optar per crear el vostre propi lloc web, blog o botiga en línia.

 

font: jove.cat

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s